П`ятниця, 15.12.2017, 09:13
Вітаю Вас, Гість

 

З історії палацу...

 

 

Історія позашкільної освіти Корсунщини починалася в далекому 1936 році з будинку піонерів (існувала тоді така дитяча організація). Першим директором був  Марцішевський. Діяльність з розвитку дитячих здібностей перервала  війна. Відновилася вона аж у 1945 році. Пережили воєнне лихоліття, а після війни знову займалися виховною роботою: шили костюми, ліквідовували не писемність…. Гуртківці разом зі своїми керівниками на чолі з директором Н.М. Мазур, не тільки розвивали свої таланти та уподобання, а й допомагали сім'ям загиблих воїнів, інвалідам.

З 1949 по 1953 рік директорами працювали В.Я. Решетняк, П.І. Рузевич, з 1953 року по 1961 рік директором була Р.І. Зелінська. На той час працювало 20 гуртків. У 1961 році директором призначили Н.Д. Васильєву, а в 1963 році, коли розпочала свою роботу Мала академія точних наук, директором було призначено Л.О. Островську. Саме за часів директорства Лідії Олександрівни  з 1969 по 1976 рік було споруджено нове приміщення палацу піонерів.

Триповерховий красень з просторими кімнатами для занять, залою для глядачів, конференцзалою став окрасою міста й нині збирає до себе тисячі дітей корсунців.

З  1978 по 1985 рік директором був В.П. Березівський, який зробив чимало для того, щоб навчально-виховна робота приносила користь і юним, і дорослим. Кожен період діяльності  колективі закладу  приносив і нові підходи, нові методики. Їх провідниками зазвичай були керівники . З 1985 по 1998 рік керівником закладу була С.М. Столова. У той час заклад став центром методичної, організаційно-масової та навчально-виховної роботи. В 1992 році палац піонерів було перейменовано в палац дітей та юнацтва. Не одне покоління дітей виховувалося на кращих традиціях позашкільної педагогіки. З часом змінювалась кількість гуртків й відповідно кількість гуртківців, але не змінювалося одне — бажання дітей розвинути свої таланти та здібності…. Позашкілля — це світ захоплень, цікавих зустрічей, радісних свят, соціально корисних справ. Центр — наш рідний дім, де збуваються дитячі мрії.

З 1998 року колектив очолювала  Тетяна Володимирівна  Гриценко, відмінник освіти України. Все, що було створено корисного продовжується нині, твориться, зароджується нове…. історія продовжується, вогник творчості не згасне. Звичайно все дається не просто, не легко й не без труднощів. Наша діяльність як позашкільного закладу просякнута гаслом «Кожна дитина талановита!», тому колектив постійно спрямовує свою роботу на створення оптимальних,  сприятливих умов для особистісного самоствердження та творчої самореалізації наших вихованців.

Під керівництвом Тетяни Володимирівни у колективі було сформовано творчу атмосферу, переважній більшості педагогічних працівників притаманні активна професійна позиція, свідоме ставлення за виконання службових обов’язків.

Районний центр дитячої та юнацької творчості створений після реорганізації станції юних техніків, станції юних натуралістів, районного палацу дітей та юнацтва за рішенням сесії районної ради від 16.12 2003 року №10-16 та наказом відділу освіти Корсунь-Шевченківської районної адміністрації від 02.02.2004 року №13 «Про проведення реорганізації мережі позашкільних установ» і є оптимальною структурою функціонування позашкільного закладу в районі.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29 грудня 2012 року № 1523 Корсунь-Шевченківський районний центр дитячої та юнацької творчості віднесено до найбільших позашкільних навчальних закладів державної та комунальної форми власності.

З вересня 2013 року директором РЦДЮТ призначено Фурсу Тетяну Петрівну.

Сьогодні – це заклад з  різнопрофільною мережею гуртків, студій, об’єднань за інтересами, де діти не просто навчаються, накопичують знання, а вчаться змістовно проводити свій вільний час, багато хто з вихованців обирає майбутню професію.

В цій маленькій творчій країні проживає понад тисячу великих мрійників. І вони не тільки мріють, вони досягають високих результатів. Будинок дитячої творчості став рідним для великої кількості дітей та підлітків. Усе тут створювалося руками дітей та творчих і енергійних педагогів: вони самі ремонтували та естетично оформлювали кабінети, службові приміщення – адже кожний з них бажав, щоб у нашому палаці з’явився свій неповторний стиль.

Районний центр дитячої та юнацької творчості є серйозною навчально-методичною підтримкою не тільки для педагогів РЦДЮТ, а й для педагогів-керівників гуртків загальноосвітніх  навчальних закладів району. Методична робота РЦДЮТ – це систематична, цілеспрямована, колективна й індивідуальна діяльність педагогів з підвищення  наукового й загальнокультурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної підготовки і професійної майстерності. Працівники інформаційно-методичного центру РЦДЮТ є активними учасниками та співорганізаторами семінарів-практикумів для педагогів-організаторів та заступників директорів з виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів району.

В закладі функціонують з відділ художньо-естетичного виховання, технічної творчості та відділ еколого-натуралістичної роботи.

Усі кімнати палацу мають затишну атмосферу, сюди приємно увійти, тут хочеться залишатися. Стає зрозумілим, що носіями  затишку є люди, які тут працюють. Протягом багатьох років вони дбайливо зберігають атмосферу тепла і комфорту, які перетворюють навчальний заклад на затишну домівку.

 

У роботі дитячого закладу важливе значення має творчий зріст вихованців. Тому так важливо, щоб учні та їхні керівники бачили свої досягнення, могли порівняти себе з іншими дітьми, прагнути до самовдосконалення.

Отже зрозуміла необхідність проведення щорічних конкурсів, виставок, які проходять в районному центрі дитячої та юнацької  творчості за підтримки адміністрації та відділу освіти.

Так, протягом декількох років у закладі стали вже традиційними конкурси педагогічної майстерності керівників гуртків та педагогів-організаторів, у ході яких було важливо не тільки виявити переможців, а й привернути увагу до досвіду колег, спонукати до нових творчих рішень. Практика показує, що ці конкурси стали однією з найважливіших умов удосконалення програмно-методичного забезпечення. Вони дають можливість педагогам вийти на більш високий професійний рівень. Підсумком педагогічної діяльності є атестація педагогічних працівників закладу, в результаті якої, педагоги узагальнюють свій досвід, створюють нові методичні матеріали, поповнюючи банк даних методичного кабінету.

Завдяки творчому пошуку, щоденній невтомній праці педагогічного колективу здійснюються найзаповітніші дитячі мрії. Уважні досвідчені наставники допомагають дітям розкрити і примножити таланти, уміння та здібності, разом з ними мандрують у світ творчих досягнень та звершень.

 

Метою роботи  РЦДЮТ  є  надання додаткової освіти дошкільнятам, школярам та учнівській молоді, розвиток їх здібностей, обдарувань, інтелекту. Створення нової системи виховної роботи в позашкільному закладі. Виявлення творчо обдарованих дітей. Своєчасна допомога у розвитку їх здібностей. Організація цікавого і змістовного позашкільного життя дітей з урахуванням їх вікових особливостей, потреб, а також інтересів. Впровадження інновацій в навчально-виховний процес позашкільного закладу. Виховання почуття власної та національної гідності, культури і спілкування. Зацікавлення батьків творчою діяльністю дітей, спільною роботою з розвитку їхньої обдарованості і самобутності. Допомога у визначенні вибору професійної сфери. Для цього в РЦДЮТ традиційно кожного року спільно з Корсунь-Шевченківським  центром зайнятості  проводиться  «Профорієнтаційний КВК», де учні дуже широко   висвітлюють кожну з професій.

Заходи, що проводяться в позашкільному закладі спрямовані на організацію дозвілля школярів, вони розраховані на різновікову аудиторію, різноманітні за формою й змістом.  Масові свята, ранки, тренінги, бесіди, інтелектуальні турніри й брейн-ринги, конкурсні пізнавальні й розважальні програми давно стали популярними серед учнів.

 

За весь свій час існування теперішній районний центр дитячої та юнацької творчості переживав і труднощі і злети, навчання і творчі поривання — це щоденне життя дитячих колективів РЦДЮТ. Тут відбувалися події різної ваги: значні і не дуже, загальні для всіх або суто особисті, але всі вони наповнюють дозвілля дитини змістом, емоціями, барвами, переживаннями.

Педагоги-керівники палацу з радістю розкривають природні здібності та обдарування кожної дитини. Широкий вибір майбутніх життєвих стежин постає перед тими, хто вирішив переступити поріг центру і взяти участь у численних заходах, які тут проводяться.

Свята, зустрічі, концерти, конкурси, фестивалі, виставки і таке інше! Але ж за всім цим стоїть велика наполеглива і кропітка робота!  Робота як сенс життя! Щира відданість справі з певною самовіддачею, азартом, любов’ю, прагненням до ширших горизонтів. Педагогічний колектив, діти і їхні батьки завзяті до тренувань, репетицій, виставок, до всіх сторін обраного заняття: чи то вокал, чи хореографія, декоративна творчість, екологічне виховання, художня творчість.

Тільки любов’ю можна залучити дитину до цієї справи! Любов’ю і працею – з самовідданістю із сяйвом в очах. Бо до нас ідуть не тому, що треба, а тому що є бажання! Безумовно, наш РЦДЮТ має своє обличчя, свій образ. Імідж закладу підтримується успіхами наших вихованців, що прославляють його на різних конкурсах, виставках, змаганнях.

 

Важливий принцип виховання  у РЦДЮТ – це, перш за все, розвиток індивідуальності. Наше суспільство переживає сьогодні період, коли одним із головних його завдань є відродження високої духовності людини, а особливо учнівської молоді. І тому багато уваги приділяється патріотичному, морально-естетичному та правовому вихованню молоді.  Дійсно великий і багатогранний світ оточує людину, і знайти себе у ньому не так просто. Тут вчать примножувати добро, оволодівати знаннями, робити свій внесок у майбутнє нашої країни. Тут кожна дитина починає свій шлях з перших творчих відкриттів.  Вікна нашого центру зранку до ночі світяться щастям дитинства, він завжди потрібний і дорослим і дітям, бо живе в ньому дух творчості, таланту і радості. Коли ми говоримо про історію, то оперуємо, як правило, датами, подіями, історичними фактами, постатями. Наша ж історія – це діти, які приходять до палацу, вчаться тут протягом років, на зміну їм приходять інші діти. Цей процес безкінечний у часі. Творять його люди – педагоги не тільки за фахом, педагоги за покликом душі. Оце і є історія, справжня історія позашкілля…. Вона ще зовсім молода у порівнянні з віками і тисячоліттями, але нам є чим пишатися, нам є до чого прагнути, і значить історію РЦДЮТ ми творитимемо далі.